וינדוס 8 – Windows 8

Windows 8  היא האחרונה בסדרת מערכות ההפעלה מבית מיקרוסופט. Windows 8 מייצגת קפיצת מדרגה ופריצת דרך מבחינת חווית המשתמש, אשר שונתה לבלי היכר לאלו שהשתמשו במערכות ההפעלה של חברת מיקרוסופט עד היום.

חברת מיקרוסופט אשר זיהתה את הטרנד הגלובאלי של מעבר מעולם הממחשב השולחני למכשירים חכמים מחוברים, כדוגמת הטאבלט, האולטרא בוק הסמארטפון והנטבוק מיצבה את Windows  8 כחוד החנית שלה למחשוב זמין.

פרדיגמת המחשוב הזמין קובעת כי המחשב שולחני איננו עוד מרכז העבודה והקיום הקיברנטי שלנו אם כי עשרות מכשירים חכמים, המחוברים לאינטרנט ברקע בכול זמן, המציעים לנו אינטראקצייה ועבודה בעולם מחובר מרובה משימות אשר מצריך אותנו לעבד כמויות גדולות של מידע בזמן קצר עם חלוקה מורכבת של תשומת הלב שלנו. כדאי לפתור אתגר זה, חברת מיקרוסופט השיקה את ממשק המשתמש החדש הפעיל ב Windows 8 בשם “Metro”. ממשק המשתמש הזה ב- Windows 8  הוא המצאה מחדש למעשה של האינטראקצייה בין אדם למכונה, עם דגש גדול על מכשירים שבמקום ממשקי המכונה המסורתיים קרי עכבר , מקלדת ומסך, עושים שימוש בממשקי אדם מכונה “אנושיים” יותר כדוגמת מסכי מגע,  הבעות פנים ופיקוד קולי. כול אדם המשתמש ב Windows 8  יבחין מייד בהבדל, על אף שעלולים לקחת כמה ימים להתרגל לשלוט בממשק המטרו. השכר הוא רב לעומת זאת, וכולל אפשרות אינטראקצייה עם פיסות רבות של מידה בצורה נוחה מאוד, אפשרות לתקשורת עם כול חברינו בעולם הווירטואלי בקלות ובנוחות, ותחזוקה קלה יותר של המכשיר החכם שבידינו.

חסידיו של הממשק הקלאסי, יכולים להמשיך ולהשתמש בו. מיקרוסופט השאירה למשתמש את בחירת הממשק ואפשר לזגזג בין שני הממשקים לפי הצורך.

מערכת ההפעלה החדשה מבית מיקרוסופט  מביאה גם חדשות טובות לאלו אשר חוששים לפרטיותם בעולם מחובר תמיד, אשר פרטים אישיים לעיתים צריכים להיות משודרים הלוך ושוב על גבי רשת האינטרנט. המערכת החדשה מספקת מענה לצורכי פרטיות ואבטחת מידע.

חברת מיקרוסופט הקשיבה ללקוחותיה במשך השנים האחרונות, ו- Windows 8  היא תוצאה של מחקר ופיתוח מסיבי ומקיף כשכול תכונה שלה בעצם הוכתבה ע”י משתמשיה הרבים של מערכת ההפעלה Windows ברבות השנים. בגלל ההתדמות הרבה שהיא מציגה, והשיפור בחווית המשתמש מומלץ לשדרג כדיי להנות מעתיד עידן המחשוב הזמין כבר עכשיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *