החזרי מס – האם זה אמיתי?

כשכירים המקבלים תלוש משכורת מדי חודש, אנו מכירים את התחושה הזאת שאנו מקבלים כשמביטים על האזור בתלוש המשכורת בו רשום “הורדות”. לא פעם אנו שואלים את עצמנו – “לאן הולך הכסף הזה?”, “למה כל כך הרבה מס הכנסה?!” אז תתפלאו אבל בהרבה מהמקרים המעסיק מעביר למס הכנסה יותר כסף מהנדרש. ישנן לא מעט סיבות אשר עשויות לזכות אותנו בהחזרי מס.

חשוב להבין, המעסיק אינו עושה טעות בחישוב. מדובר בהשיטה הנהוגה בארץ. השיטה דוגלת בחישוב שנתי ולא חודשי. מהסיבה הזאת במהלך השנה יכולים להצטבר לנו כספים בקופת המדינה אשר לא יחזרו אלינו לעולם אם לא נבקש אותם. הבקשה שלנו מול הרשויות (וההסכמה שלהם להחזר / תשלום) נקראת בקשה להחזר מס.

>> זקוקים לייעוץ ותכנון מס מקצועי ומותאם? לחצו כאן.

החזרי מס – האם זה אמיתי?

מהן הסיבות אשר עשויות לזכות בהחזר מס?

ישנן עשרות סיבות אשר מעניקות לנו נקודות זיכוי. כל סיבה קשורה לאספקט אחר ממהלך חיינו. ישנן סיבות אשר קשורות לבעיות רפואיות, ישנן סיבות שקשורות דווקא לחיק המשפחה, עוד סיבות בהקשר של לימודים אך הסיבות המוכרות ביותר הינן סיבות אשר קשורות למקום העבודה.

כמה מהסיבות הינן:

  • החלפת מקום עבודה
  • הורדה במשכורת
  • אבטלה
  • עבודה בשני מקומות במקביל
  • עבודה לא סדירה במהלך השנה

מפני שהחישוב הנו שנתי, עשויים להיווצר הפרשים (החזרי מס). לדוגמא: נניח שעובד מסוים עבד בחברה והרוויח משכורת של 10,000 ₪ בחודש ופוטר בחודש אפריל. העובד קיבל דמי ביטוח לאומי למשך 3 חודשים עד שמצא עבודה חדש במשכורת של 8,000 ₪. במקרה הזה כאשר העובד שילם למס הכנסה במקום העבודה הראשון, הוא שילם בהנחה שהמשכורת שלו תהיה זהה לאורך כל השנה. גם במקום עבודה השני הוא שילם למס הכנסה בהנחה שהמשכורת שלו היא 8,000 ₪ כל חודש.

מקרה כזה הנו מקרה קלאסי של החזר מס.
אז התשובה היא כן – יש דבר כזה החזר מס.
קחו בחשבון שניתן לבדוק החזרי מס שש שנים אחורה אז חבל לפספס.

איך מבצעים החזר מס?

ישנן סה”כ שתי דרכים לבצע החזר מס:

  1. פנייה ישירה למס הכנסה
  2. פנייה לחברה אשר מתמחה בהחזרי מס

שתי הדרכים טובות אך יש כמה הבדלים ביניהם.

  • קודם כל כאשר פונים ישירות למס הכנסה, אין לך מושג מה התשובה תהיה. כאשר פונים לחברה מוסדרת אתה מקבל חישוב של רואה חשבון כך שמס הכנסה לא יכולים לזייף את התשובה. לחברה אשר מבצעת החזרים יש בדיוק את אותו האינטרס של זה המבקש את ההחזר. דבר אשר לא ניתן להגיד על מס הכנסה.
  • חברה מוסדרת יודעת בדיוק מה לחפש כדי למקסם את ההחזר
  • ישנם פעמים אשר תהיה חייב כסף למס הכנסה. במקרה כזה החברה לא תעשה כלום ותהיה חופשי ללכת. קשה להגיד אותו הדבר על מס הכנסה.
  • עזרה בהשגת טפסי 106. חברה יכולה לעזור לך לאסוף את כל הטפסים הנחוצים. שיהיה בהצלחה!

    מידע מקצועי נוסף בנושא, תוכלו למצוא באתר אנציקלופדיית המסים:
    http://www.masclopedia.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *